Obsahový celok: Pozeráme s láskou
Téma: Voda a jej tajomstvá
Utváranie si emocionálne bohatý vzťah k prírode, k živočíchom žijúcich v potokoch, riekach a v moriach.
Vzdel. oblasť/
podoblasť |
Výkonové štandardy | Obsahové štandardy | Evaluačné otázky | Aktivity pre deti |
---|---|---|---|---|
Jazyk a
komunikácia |
Obsahy a zážitky z čítania vyjadruje v dramatických a hudobno-pohybových činnostiach |
Deti majú možnosť vyjadriť svoje pocity, zážitky a získané vedomosti rôznym spôsobom (v rámci výtvarných, hudobno-pohybových či dramatických činností). |
Vyjadruje svoje pocity, zážitky a emócie? Ako a akými prostriedkami? |
Príloha č.1
|
Matematika/
práca s info. |
Pomocou určovania počtu rieši kontextové úlohy s jednou operáciou, kde sa pridáva, odoberá, dáva spolu a rozdeľuje. |
Učiteľka vytvára situácie, kde sa rozdeľuje na dve alebo tri časti s rovnakým počtom a nechá deti úlohu riešiť intuitívne (bez počítania). Následne vedie deti ku kontrole, či sú skupiny správne rozdelené. Pri tom sa deti stretávajú aj s možnosťou, že sa skupiny zadaným spôsobom rozdeliť nedajú (riešenie neexistuje). | Príloha č.2 | |
Človek
a príroda |
Pozná význam vody pre rastliny, živočíchy a človeka. |
Diskutuje s deťmi o význame vody pre človeka, rastliny a živočíchy, pričom súčasťou diskusie je aj problematika znečistenia vody. Napríklad vedie deti k porovnávaniu vody pochádzajúcej z rôznych zdrojov. Špecifikuje pitnú vodu a objasňuje nebezpečenstvo pitia vody z neznámych zdrojov. Diskutuje s deťmi o daždi, vetre a počasí, spolu sa venujú jednoduchému pozorovaniu počasia. |
Ako dieťa postupuje, aby zistilo o pozorovanom jave, situácii viac? |
Príloha č.3 |
Umenie
a kultúra |
Vystrihuje časti obrázkov. |
Učiteľka umožňuje deťom strihanie častí figuratívnych tvarov, vznik novotvaru (napr. časti obrázkov/fotografií zvierat či postáv vystrihnutých z časopisov, ktoré dieťa spája na ploche výkresu do nových tvarov, možnosť dopĺňať tvary kresbou). | Príloha č.4 | |
Zdravie
a pohyb |
Zvládne turistickú prechádzku. |
Učiteľka motivuje deti počas prechádzky tak, aby deti zvládli súvislú chôdzu primeraného trvania bez únavy alebo vyčerpania. |
|
Turistická vychádzka: Ku rybníkom |
Jazyk a
komunikácia |
Pri kreslení a grafomotorických činnostiach drží ceruzku správnym spôsobom a vyvíja primeranú intenzitu tlaku na podložku. |
Pri využívaní kresliacich potrieb sa dieťa učí regulovať tlak ruky na podložku.
( kombinácia pohybov-vertikál. horiz, lomené čiary) |
Aké typy grafomotorických prvkov mu robia problémy? |
Príloha č.5 |
Človek
a spoločnosť |
Pri opise krajiny používa pojmy ako vrch, les, pole, lúka, potok, rieka, jazero, rybník. |
Učiteľka spoznáva s deťmi okolitú krajinu a venuje sa rozvoju používania pojmov, pomocou ktorých geograficky pomenúvame prírodné prostredie: vrchy, lesy, polia, lúky, potoky, rieky, jazerá, rybníky, najmä konkrétne vzhľadom na vlastný región a pod. |
Akým spôsobom si dieťa všíma rôznorodosť krajiny? Ako krajinu opisuje? |
Príloha č.6 |
Príloha č.1
Príloha č.2a
Príloha č. 2b
Príloha č.2c
Príloha č.3a
Príloha č.3b
Príloha č.4a
Príloha č.4b
Príloha č.5a
Príloha č.5b
Príloha č.5c
Príloha č.6