Obsahový celok: Pozeráme s láskou
Téma: Naša planéta Zem (rozmanitosť, ochrana)
Vzd.oblasť/ podoblasť |
Výkonové štandardy | Obsahové štandardy | Evaluačné otázky | Aktivity pre deti |
---|---|---|---|---|
Jazyk a komunikácia |
Obsahy a zážitky z čítania vyjadruje vo výtvarných činnostiach. | Deti majú možnosť vyjadriť svoje pocity, zážitky a získané vedomosti rôznym spôsobom (v rámci výtvarných činností). | Stvárňuje svoje zážitky z čítania vo výtvarných činnostiach | Reprodukcia, kreslenie: Rozprávka, ktorú mám najradšej |
Matem. a práca s info. |
Pomocou slov a slovných spojení hore, dole, vpredu, vzadu, nad, pod, pred, za, medzi, na (čom, kom), v (čom, kom), vpravo, vľavo, v rohu, v strede (miestnosti, obrázka …) dokreslí obrázok podľa pokynov, dá pokyn na dokreslenie obrázka na určené miesto. |
Iniciuje činnosti, pri ktorých deti spontánne opisujú polohu objektu, prípadne ho umiestňujú na dané miesto (skrývačky). |
Prílohač.1
Slovný diktát |
|
Človek a príroda |
Opíše Zem ako súčasť vesmíru. |
Učiteľka diskutuje s deťmi o ich predstavách o Zemi ako o vesmírnom telese (používa najmä glóbus). Diskutuje s deťmi o rôznych vesmírnych telesách, najmä o Zemi a iných planétach, Slnku a iných hviezdach a o Mesiaci a iných obežniciach planét. Diskutuje o spôsoboch, pomocou ktorých človek skúma vesmír. | Prílohač.2
Prezentácia Príloha č.3 |
|
Umenie a kultúra |
Vyjadruje piesne, riekanky a hudobné skladby prostriedkami hudobnej dramatiky. |
Učiteľka spoločne s deťmi vyberá vhodnú hudbu na vykreslenie prostredia, nálady a postáv v hudobno-dramatických celkoch a hudobných rozprávkach. |
Aké hudobno-vyjadrovacie prostriedky zvolí na dotvorenie deja, nálady či postáv hudobno-dramatického celku? | Príloha č.4 |
Zdravie a pohyb |
Manipuluje s náčiním |
Učiteľka využíva pri manipulácii s náčiním rôzne cvičenia ako podávanie a odrážanie lopty rôznej veľkosti | Podávanie a odrážanie lopty: Loptová škôlka | |
Človek a spoločnosť |
Pozná najznámejšie prírodné krásy našej vlasti, napr. Vysoké Tatry alebo Dunaj. |
Učiteľka vedie riadený rozhovor na tému prírodné krásy našej vlasti.
Rozpráva sa s deťmi o skúsenostiach, ktoré s krajinou majú a o tom, ako človek krajinu mení (napríklad výstavbou miest, priehrad a pod.). |
Akým spôsobom vníma dieťa ako človek pretvára krajinu (stavbami, poľnohospodárstvom a podobne)? |
Príloha č.5 |
Príloha č.1
Príloha č.2
Príloha č.3
Príloha č.4
Príloha č.5
Doplňujúce aktivity